Hoe wij werken

Alles wat we doen is maatwerk, omdat elke verandering haar eigen dynamiek, complexiteit en tempo heeft.
We hebben veel kennis in huis en zijn doorgewinterd in een aantal methodieken. Waar nodig zetten we deze in. Theorie en modellen gebruiken we als collectief begrippenkader en gemeenschappelijk taal. Het accent ligt bij ons altijd op directe toepasbaarheid in het dagelijkse werk.

Methoden en werkvormen

Voorbeelden van methoden en werkvormen zijn: Connect to Perform-cultuurontwikkeling, agile/scrum, deep democracy, zakelijk tekenen, Discovery Insights, Voice Dialogue, onomkeerbaar veranderen, ontwerpen met de leerinfrastructuur, diverse creatieve werkvormen

Ontwikkelingsgericht als we zijn, blijven we up to date met de nieuwste inzichten op het gebied van theorie en praktijk.

1. Contact en context

Het begint bij persoonlijk contact. We bekijken samen met een opdrachtgever wat de context van de organisatie en de mensen op de werkvloer is. We kijken met een brede blik op het geheel: ‘wat is hier nou echt aan de hand?’

2. Pragmatisch ontwerp en advies

Op basis daarvan geven we advies over een effectieve aanpak. Hierbij laten we de organisatie zoveel mogelijk zelf aan het stuur staan. We ontwerpen vooruit, het liefst samen met de mensen om wie het gaat. We scheppen realistische verwachtingen en kaders.

3. Begeleiding

We begeleiden de uitvoering stap voor stap, zodat bijstelling altijd mogelijk is. We werken methodisch waar nodig. We begrijpen de dynamiek en complexiteit van organisaties en hebben ook altijd oog voor de individuele mens en zijn werk en privé context.

4. Doorpakken tot het echt werkt​

Juist op lastige momenten, of op het punt dat het juist te stil lijkt, helpen we om door te pakken. We helpen de bewustwording om te zetten in actie op de werkvloer. Niet krampachtig vasthoudend aan het ‘plan van een half jaar geleden’, maar opnieuw in relatie tot de huidige koers en omstandigheden van de organisatie. Met de blik op lange termijn resultaat.​

5. Evalueren

Ontwikkeling is nooit ‘af’. Wel vinden we het belangrijk dat onze klanten na onze begeleiding ook weer een tijd zelfstandig verder weten gaan. We helpen scherp te evalueren en te anticiperen op volgende ontwikkelingen. En we houden de lijn voor een even sparren of bijpraten altijd open.